MariGraf Aktualności i branżowe artykuły znalezione w sieci

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

Banery blockout tym różnią się od tradycyjnych banerów frontlight, że możliwy jest ich zadruk dwustronny. Są one tańszą alternatywą dla tablic reklamowych i dwustronnych billboardów.

Blockout może być używany zarówno wewnątrz jak na nośnikach zewnętrznych. Możliwy jest zadruk dwóch stron niezależną grafiką – osobną dla frontu i tyłu reklamy.

Dzięki zastosowaniu cienkiej, nieprzepuszczającej światła powłoki, możliwe jest eksponowanie banerów typu blockout przede wszystkim na różnego rodzaju konstrukcjach reklamowych.

Banery dwustronne mają swoje zastosowanie również w systemach wystawienniczych oraz jako materiał do nadruków ścianek reklamowych, roll-upów czy x-bannerów.

Drukowane przez nas banery dwustronne sprawdzają się jako materiały POS, szczególnie popularne na targach, wystawach czy w sklepach. Dzięki właściwościom materiału blockout, który się nie strzępi i nie zwija na rogach, jest to idealne rozwiązanie w przypadku rollupów, shelfstopperów czy hangerów.

więcej »

Opaska odblaskowa to gadżet reklamowy, dzięki któremu nasze dziecko będzie bezpieczniejsze na drodze i w jej pobliżu. Dostępne są różne kolory i długości opasek.

więcej »

Zarówno plakaty jak i afisze są wygodną i tanią, a także efektywną formą reklamy. Różnicą między nimi jest to, że na afiszu dominuje tekst, natomiast na plakacie obraz. Zaletą używania tych form jest fakt, że reklamodawca ma możliwość umieszczania ich w wielu miejscach powszechnie dostępnych takich jak: ulice, place, słupy ogłoszeniowe, biura, poczekalnie czy środki komunikacji miejskiej. Dodatkową ich zaletą jest to, że dostrzegane są one nawet przez osoby spieszące się.
Ich wadą jest natomiast krótki żywot oraz fakt zaklejania przez konkurencję plakatów. Trzeba więc pilnować, aby były one zawsze widoczne i aktualne. Walka między reklamodawcami powoduje także, że w Polsce dosyć częste są widoki brudnych, podartych czy w części zaklejonych plakatów co wpływa negatywnie na ich odbiór. Walka firm spowodowana jest także małą ilością bądź brakiem wydzielonych miejsc przeznaczonych na plakatowanie. Plakaty i afisze mogą stać się ozdobą pejzażu, tak jak jest to np. w Szwajcarii, jeśli stworzymy nowe reguły prawne bądź uaktualnimy już istniejące, dotyczące zasad ich ekspozycji.

więcej »

Kolejnym nośnikiem reklamy są ulotki. Ich zaletą jest stosukowo niski koszt, zarówno ich produkcji jak i dystrybucji. Reklamodawca ma także możliwość zawarcia na ulotce wielu informacji wraz ze zdjęciem. Wadą ulotek jest forma ich rozpowszechniania. Często stosuje się zatrudnianie osób, które rozdają je na ulicy lub innych miejscach. Niestety wiele osób jeśli nawet weźmie tę ulotkę może w ogóle na nią nie spojrzeć co powoduje, że wiele z nich jest wyrzucanych bez oglądania. Chociaż w Polsce jest to sposób dość popularny, wiele osób czuje się dotkniętych faktem, że są zaczepiane na ulicy przez obcych ludzi. Mała skuteczność występuje także przy ich rozrzucaniu, nie trudno się bowiem dziwić, że mało kto schyli się, żeby taką ulotkę podnieść a tym bardziej przeczytać. Przy tej formie reklamodawca musi być świadomy tego, że może zostać oskarżony o zaśmiecanie ulic. Może on natomiast zlecić wrzucanie ulotek do skrzynek pocztowych, gdyż ma on większą szansę, że ulotka zostanie chociaż obejrzana.Prospekty i katalogi różnią się od ulotek głównie ilością informacji oraz zdjęć. Ulotka ma najczęściej formę kartki, jedno lub dwustronnie drukowanej natomiast prospekty i katalogi mają formę zeszytową. Trafiają one do profesjonalnych bądź zainteresowanych odbiorców, dlatego zawierają rozszerzoną informację, co jest dla tych odbiorców bardzo istotne. Bardzo często towarzyszą one na przykład targom ale często dołącza się je przy zakupie lub udostępnia bezpłatnie na terenie miejsca sprzedaży z możliwością ich zachowania. Są popularne ponieważ są bardziej trwałe od ulotek, dając odbiorcom możliwość wracania do lektury w razie konieczności, oczywiście do czasu kiedy informacje w nich zawarte są aktualne.Firma musi pamiętać o tym, że decydując się na cykliczny kolportaż ulotek czy katalogów musi zadbać o aktualizację danych w nich zawartych.

więcej »

Reklama w prasie jest bardzo popularnym zjawiskiem. Społeczeństwo powinno jednak zmieniać podejście do prasy wśród młodych osób i kształtować ich, jako młodych czytelników. Badania bowiem pokazują, że osoby, które w młodości rzadko po nią sięgały, o wiele rzadziej robią to w przyszłości.
Dość popularnym nośnikiem reklam jest prasa codzienna. Istotną jej zaletą jest wspomniana przy reklamie telewizyjnej, możliwość zachowania danej reklamy lub ogłoszenia. Zyskujemy w ten sposób możliwość skorzystania z interesującej nas oferty, pomimo faktu, że dany numer gazety aktualny jest tylko jeden dzień. Zaletą prasy codziennej jest to, że wykorzystywana ona jest jako źródło bieżących informacji. Nie tylko tych typowo informacyjnych z kraju czy zagranicy, ale również informacji handlowych. Plusem jest czas „realizacji” reklam w prasie, ponieważ ich składanie nie wymaga długiego czasu. Ułatwia to także czytelnikom dostęp do najbardziej aktualnych reklam czy ogłoszeń. Prasa codzienna wykorzystywana jest często do testowania reklam, zanim trafią one do prasy ogólnopolskiej, co pozwala wybrać wersję najlepiej odbierane przez odbiorców.
Do wad takiej reklamy zaliczyć możemy m.in. bardzo dużą liczbę reklam i ogłoszeń co przy krótkim czasie zapoznawania się z gazetą powoduje, że wiele z nich zostaje
niezauważonych. Dosyć istotną wadą jest to, że prasa codzienna jest „słaba” jakościowo, szczególnie od strony wizualnej. Wykorzystywanie tylko kilku kolorów w druku ogranicza znacząco możliwości kreacyjne twórców takich reklam.
Obok prasy codziennej kolejnym nośnikiem reklamy w ogólno-pojętej prasie są czasopisma. Największą ich zaletą jest cecha, która różni je zdecydowanie od gazet codziennych. Czasopisma są bowiem czytane często przez kilka tygodni a nawet miesięcy od daty ukazania. Wysoka jakość chociażby druku powoduje, że nie tylko treść ale i reklamy bardziej i lepiej przyciągają uwagę. Wpływ na to ma także wysoka jakość reprodukcji zdjęć. Cieszą się one dużą popularnością.
Wadą czasopism jest wysoka jednostkowa cena dotarcia do klienta. Inną wadą jest też dość długi okres zamawiania reklam przed składem czasopisma. Powoduje to, że w przeciwieństwie do prasy codziennej reklamodawca nie ma możliwości zamieszczenia w czasopismach bieżącej i aktualnej oferty promocyjnej czy informacji o sezonowej wyprzedaży.
W tym miejscu należy wspomnieć także o reklamie w pismach specjalistycznych. Docierają one do osób, które mają wyraźne zainteresowania, takie jak: turystyka, sport, nauka czy fotografia. Dzięki temu reklamodawca ma większą pewność, że reklama trafi do odpowiedniej grupy docelowej. Prasa ta czytana jest bardzo dokładnie, dzięki czemu istnieje możliwość podawania wyczerpujących informacji, bowiem czytelnik takich właśnie szuka w tego rodzaju pismach. Czasopisma specjalistyczne często są kolekcjonowane przez wiernych czytelników.
Ważną częścią prasy, głównie codziennej, a także bardzo popularnym środkiem reklamy są ogłoszenia prasowe. Przede wszystkim dlatego, że jest to forma najpowszechniejsza, najtańsza i szybka. Reklamodawca ma również możliwość zdecydowania, ewentualnie szybkiej zmiany miejsca ogłoszenia – na przykład z prasy ogólnokrajowej do lokalnej. Wadą ogłoszeń jest to, że zwykły czytelnik rzadko do nich zagląda, ponieważ są one przeglądane i czytane przez osoby, które poszukują konkretnych informacji. Z badań wynika, że 16% odbiorców uważa, że jest to najskuteczniejsza forma reklamy, 26% czyta reklamy prasowe uważnie natomiast 47% czyta reklamy prasowe mniej uważnie.
Jeśli zdecydujemy się więc na reklamę w prasie musimy nie tylko wybrać jaki rodzaj prasy miałby to być ale i jaka forma reklamy.

więcej »

W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat znacząco zmieniła się pozycja radia. Dawniej było ono głównym i najbardziej prestiżowym medium. Wpływ na taką sytuację miał głównie rozwój innych środków masowego przekazu.
Radio jako nośnik reklamy ma wiele zalet. Jest medium bardzo intymnym i osobistym. Słuchacze mają nie tylko swoje ulubione stacje, programy i audycje ale często też własne odbiorniki radiowe, które są tylko do ich dyspozycji. Plusem jest to, że radia możemy słuchać wykonując różne czynności takie jak: praca, czytanie, spożywanie posiłków czy odrabianie lekcji. Istotną zaletą radia jest możliwość przenoszenia odbiorników, dzięki czemu radia możemy słuchać nie tylko w domu i pracy ale i na przykład w samochodzie czy na spacerze. Cecha ta pozwala także na docieranie do odbiorców w miejscach zakupu, np. w sklepie. Dzięki temu, że „słyszymy”, radio potrafi wytworzyć specyficzną więź ze słuchaczem.To właśnie dźwięk jest tu potężnym
instrumentem sprzedażowym. Ważne jest aby brak strony wizualnej skutecznie zastąpić efektami dźwiękowymi. Należą do nich m.in.: dżingle, krótkie teksty czy opisy, skonstruowane tak, aby działały na wyobraźnię. Podobnie do telewizji, radio jest również ogólnokrajowe lub lokalne. Dzięki temu reklamy w nim także takie są. Pozwala to skierować na przykład reklamę lokalnej firmy do lokalnej grupy odbiorców. Ogromną zaletą radia jest szybkość z jaką podawane są informacje, które zawsze są najświeższe czy najbardziej aktualne. Cechy te powodują, że jest ono jednym z najszybszych środków masowego przekazu. Słuchacz może odbierać reklamę radiową jako najnowszą informację.
Do wad radia należy ulotność reklam, ponieważ są odbierane one tylko w chwili przekazu. Jest to wada, ponieważ reklama radiowa musi być często powtarzana. Kolejną wadą jest mnogość stacji radiowych, co powoduje, że rozproszenie słuchaczy jest bardzo duże.

więcej »

Od początku historii mierzenia wydatków na reklamę w Polsce, najważniejsza rola przypada telewizji. Uważa się, że związane jest to bezpośrednio z modelem korzystania z mediów w Polsce. Według niego to właśnie na oglądanie telewizji poświęcamy dużo więcej czasu, niż na pozostałe badane media razem wzięte.Telewizja uważana jest przez wielu z nas za najskuteczniejszy środek reklamy. Spowodowane jest to głównie tym, że jest to medium najpopularniejsze oraz najbardziej „przyjazne” dla percepcji. Funkcjonuje także zdanie, że to medium najbardziej zaprzyjaźnione z odbiorcami.Jedną z ważniejszych zalet telewizji jest to, że dociera ona do bardzo dużej liczby odbiorców, więc koszt dotarcia reklamy do jednego widza – potencjalnego konsumenta, jest relatywnie niski. Należy tu wspomnieć o tym, że daje ona możliwość docierania do odpowiedniej grupy docelowej, np.: widzów młodych, kobiet, osób interesujących się sportem czy muzyką. Jest to możliwe dzięki powstawaniu wielu nowych stacji telewizyjnych oraz nowych programów tematycznych. Ze względu na fakt, że telewizję oglądamy średnio kilka godzin dziennie, jest to nośnik chętnie wykorzystywany przez reklamodawców. Istotną zaletą telewizji jest fakt, że jest ona uważana za środek wiarygodny i wiarygodność ta rośnie. Cieszy się ona dzięki temu również wysokim prestiżem.Telewizja wprowadza nas w świat iluzji, młodych, pięknych i szczęśliwych ludzi, którzy do tego są bogaci i zdrowi. Tym bardziej istotne w Polsce, gdzie społeczeństwo ma ogromną tendencję do narzekania na różne aspekty życia. W telewizji odnajdują często to wszystko czego nie dostrzegają w szarej rzeczywistości. Co ciekawe, ludzie chcą oglądać „przerysowany” świat, bo pragną się z nim identyfikować. Każdy z nas lubi marzyć a telewizja nie tylko nam te marzenia pokazuje ale także nam na nie pozwala. Telewizja posiada jeszcze jedną zaletę, dzięki której ma przewagę nad innymi środkami przekazu. Przekaz odbywa się bowiem z udziałem wzroku i słuchu. Jest on kombinacją obrazu, dźwięku, koloru i ruchu. Czynniki te wpływają także na nasze emocje, co pozwala bardziej identyfikować się nam z reklamowanym towarem czy poszczególnymi bohaterami reklam. Pozwalają one także na wywołanie uwagi i „podtrzymanie napięcia” odbiorcy. W tym miejscu należy wspomnieć o trzech głównych i najskuteczniejszych rodzajach retoryki w telewizji. Są to: demonstracja działania produktu, rekomendacja przez znane osoby lub autorytety oraz możliwość pokazywania tzw. sytuacji

życiowych. Zaletą telewizji jest również fakt, że jest ona medium całodobowym, dzięki czemu ma możliwość docierania do widzów prowadzących różny styl życia.
Jak widać telewizja posiada wiele zalet. Posiada ona jednak także kilka znaczących wad. Główną wadą są wysokie koszty całkowite reklamy. Wiąże się to głównie z jej produkcją oraz emisją. Jest to jeden z powodów, przez które mniejsze firmy mają do niej ograniczony dostęp, jeśli chodzi o programy ogólnokrajowe. Szansą dla nich są reklamy emitowane w telewizji lokalnej co może pomóc firmie zaistnieć bądź zwiększyć swą pozycję na rynku lokalnym. Wadą może być też mała selektywność widowni, chyba że weźmiemy pod uwagę określone programy z góry skierowane do danej grupy odbiorców. Musimy pamiętać także o tym, że po emisji reklamy w telewizji widzowie nie pozostaje nic materialnego, tak jak na przykład w prasie. Do tego ma on „narzucane” tempo odbioru takiej reklamy, bez możliwości jej powtórzenia. Zbyt duża ilość reklam telewizyjnych jest kolejną wadą ponieważ odbiorca może czuć się zdezorientowany. Powoduje to zbyt duża ilość informacji w krótkim czasie bloków reklamowych.
Podejmując decyzję o wyborze nośnika reklamy i biorąc pod uwagę telewizję, należy porównać jej wady i zalety. Nie jest to zadanie łatwe, ale pomóc może porównanie ich z cechami innych nośników, jeśli oczywiście sam produkt nie determinuje tego wyboru.

więcej »

Bardzo ważnym momentem dla firmy, decydującej się na reklamę, jest chwila wyboru nośnika reklamy. Musi ona bowiem zdecydować czy będzie to współpraca z mediami, czy na przykład reklama zewnętrzna. Wzajemne relacje między mediami a reklamą to oddziaływanie w obydwie strony. Zarówno reklama wpływa na media jak i odwrotnie – media wpływają na reklamę. Wzajemne oddziaływanie zachodzi zarówno w zakresie treści jak i formy. Nie zapominajmy bowiem, że reklama potrzebuje mediów jako nośników przekazywanych treści, natomiast media potrzebują wpływów z reklamy, często jako głównego a czasami jako jedynego źródła dochodów. Mają one także cechę wspólną. Zarówno media jak i reklama muszą zabiegać o masowego odbiorcę.
Wybór środka reklamy jest bardzo trudny i warto, aby ostateczną decyzję podjęła osoba kompetentna i doświadczona. Musimy pamiętać o tym, że nie istnieje reklama, która docierałaby do wszystkich. Niespotykane jest także korzystanie przez firmy z wszystkich dostępnych środków przekazu.
Przy wyborze nośnika reklamy kierujemy się wieloma względami, jest jednak kilka, które trzeba wziąć pod uwagę. Pierwszym czynnikiem jest to czy odbiorca, do którego chcemy dotrzeć, to odbiorca ogólnokrajowy czy lokalny, powszechny czy specjalistyczny a może wpływowy lub przeciętny. Ważne aby określić czy chcemy działać krótko i szybko, czy bez przerwy a może w odstępach czasu. Powinniśmy określić też jaka jest charakterystyka społeczna odbiorców poszczególnych mediów czy nośników, biorąc pod uwagę oczywiście tylko te, między którymi wybieramy. Ważnym czynnikiem jest także konieczność zbadania ile słuchaczy czy widzów ma określona stacja radiowa czy telewizyjna, jaki jest nakład pisma czy ile osób na przykład przejeżdża dziennie wzdłuż szosy, przy której chcielibyśmy umieścić reklamę.Między innymi te czynniki powinny być zbadane i określone przed ostatecznym wyborem. Należy jednak pamiętać także o tym, że to od tego jakie środki reklamy bierzemy pod uwagę będzie zależało jakie badania przeprowadzić i jakie pytania zadać.

więcej »

W dzisiejszej Polsce reklama stała się trwałym elementem rynku i gospodarki. Z roku na rok, polski rynek reklamowy pokonuje w zaskakującym tempie kolejne etapy rozwoju. W takim też tempie pojawia się literatura związana z reklamą. Polacy nie tylko sprawnie wykorzystali wiedzę zachodnich specjalistów od reklamy ale i potrafili i potrafią precyzyjnie wykorzystywać i dostosowywać ją do istniejących warunków. Polska nadrobiła zaległości w dziedzinie reklamy, które narosły przez dziesiątki lat, zaledwie przez lat kilkanaście i osiągnęła poziom, na który specjaliści wielu państw pracowali przez dziesięciolecia. Z roku na rok także my, Polacy, jesteśmy coraz bardziej podobni do zachodnich sąsiadów. Jednak charakteryzujemy i wyróżniamy się tym, że nawet przy dużych zmianach potrafimy pokazać i zachować nasze wartości narodowe, z których jesteśmy znani. Dlatego też często pojawiającymi się motywami w polskich reklamach są motywy historyczne czy tradycyjne. Polacy cenią reklamy, w których pokazywany jest zwykły Kowalski ale nie przeszkadza im, chociaż nie lubią, gdy jest to na przykład Pan Smith. Polski rynek reklamy dąży do osiągnięcia większej swobody dla twórców reklam, bowiem często odniesienia polityczne czy seksualne nie mają szans, aby stać się częścią reklamy. Naród polski ciągle się zmienia, zmieniają się pokolenia. Pozostaje nam więc wierzyć w to, że polski rynek reklamy nie tylko w ciągu najbliższych kilku-kilkunastu lat osiągnie poziom światowy ale że osiągnie ten poziom przy zachowaniu wszystkich specyficznych cech polskich.

więcej »

Kontrahenci, planujący duże kampanie promocyjne oraz eventy, chętnie korzystają z oferty niskobudżetowych wyrobów ze skór ekologicznych i materiałów syntetycznych. Doskonale spełnia ona wymogi niewielkich kosztów oraz wysokich walorów estetycznych. Każdy produkt reklamowy możemy opatrzyć firmowym logo (tłoczenie) oraz spersonalizować go według ściśle określonych potrzeb. Tak powstała pamiątka idealnie wpisuje się w strategię marketingową Twojej firmy, na całe lata utrwalając się w pamięci docelowych odbiorców. 

więcej »

Kubki to bezwatpienia bestseller wśród gadżetów reklamowych. Ogromna liczba dostepnych modeli w połączeniu z pełna paleta kolorów sprawiaja, że są one bardzo chętnie zamawianym upominkiem reklamowym.

więcej »

Mała, zgrabna, użyteczna - latarka LED. Bardzo modna ze względu na zastosowanie diod. Ich niebieska barwa wywołuje nieodpartą chęć posiadania takiego gadżetu reklamowego. Idealna pod grawer, bardzo ciekawy pomysł na upominek reklamowy.

więcej »

luminiowy długopis dostępny w bogatej gamie kolorystycznej. Idealny do grawerowania - posiada dużą prostą powierzchnię. Niezależnie od koloru obudowy grawer zawsze będzie w kolorze białym. Szczególnie dobrze widoczny na długopisach w ciemnych kolorach. Chromowane ringi dodają elegancji tej sprawdzonej i niezawodnej konstrukcji.

więcej »

Prawdziwy boom na gadżet reklamowy jakim jest eko torba przeżywaliśmy parę lat temu. Dziś mają one już ugruntowaną pozycję wśród elementarnych upominków reklamowych. Bardzo użyteczne, z dużymi możliwościami personalizacji są stale chętnie zamawiane przez klientów.

więcej »

Power bank to gadżet reklamowy klasy premium. Bardzo pomocny gdy rozładuje nam się telefon, a akurat nie mamy moźliwości podłączenia go do sieci. Na rynku dostępne są power banki o różnych pojemnościach. Na obudowie można wykonać nadruk, bądź grawer reklamowy.

więcej »
następne >>
Katalog Produktów

 

 

 

 

Strony Internetowe

Aktualności

Google+