MariGraf Aktualności i branżowe artykuły znalezione w sieci

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

Ciekawostki:
Format A0 ma powierzcnię 1 metra kwadratowego.
Format A1 powstaje po podzieleniu formatu A0 na dwie równe częśći. Innymi słowy wysokość formatu A1 jest szerokością formatu A0.
Wymiary formatów B są średnią geometryczną z dwóch pośrednich wymiarów A, np. wymiary boków B2 są średnią geometryczną z boków A2 i A1. 
Wymiary formatu C są średnią geometryczną z odpowiednich wymiarów A i B, np. format C2 jest średnią geometryczną z A2 i B2.
Seria formatów C jest głównie pomyślana do kopert. Ich numeracja informuje, jakiego rodzaju papier formatu A można bez składania umieścić w danej kopercie, np. do koperty C4 mieści się bez składania papier A4.

http://www.formaty.info

więcej »

Spadem drukarskim określany jest zadrukowany obszar (najczęściej wąski pasek) arkusza, który zostaje odcięty w trakcie procesów wykończenia wydrukowanych materiałów w introligatorni.

 W projektach w których tło jest inne niż białe (czyli jest zadrukowane dowolnym kolorem lub są to elementy grafiki) i dochodzi do krawędzi projektu, zastosowanie w takim projekcie spadów jest koniecznością. Powodem jest pewna niedokładność urządzeń introligatorskich, takich jak gilotyny i krajarki oraz tego, że materiały są przeważnie cię te z tzw. stosu przez co między poszczególnymi arkuszami występują mikroprzesunięcia. Rozwiązaniem tego problemu jest stosowanie spadu. Wszystkie drukowane elementy dochodzące do marginesu dokumentu muszą zostać rozszerzone, tak, aby wychodziły od 2 do 5 mm poza brzegi dokumentu w formacie netto (rozmiaru końcowego, który jest zamawiany w drukarni) w zależności od specyfikacji podawanej przez poszczególną drukarnię.

 Spady to z punktu widzenia przygotowania materiałów do druku, jeden z podstawowych elementów, a zarazem jeden z najczęściej, jak nie najczęściej pomijanych elementów w plikach dostarczanych do druku. Zaplanowane na początku nie stanową w zasadzie żadnego problemu na etapie projektowania. Natomiast ich brak w drukarni w większości przypadków uniemożliwia poprawny druk i jest powodem do odrzucenia plików na etapie weryfikacji.

więcej »

Kolory w druku to dość duży temat. W końcu sama czynność drukowania opiera się na nakładaniu kolorów na powierzchnię z zasady zaopatrzoną w małą ilość kolorów. Temat nie ogranicza się jednak do samego CMYKa, bo poza mieszaniem czterech barw są też jeszcze inne metody uzyskiwania kolorów na papierze.
Poznajcie Pantone. A konkretnie Pantone Color Matching System nazywany potocznie skalą Pantone.

Czym jest zatem ów Pantone? To taka firma działająca w branży poligraficznej od dziesięcioleci, która wymyśliła pewną skalę barw - o niej będę teraz mówił. Jako, że wszystkie kolory w tej skali nazywane są wg schematu Pantone <numer lub nazwa koloru> (np. Pantone 256) to bardzo często słowo Pantone jest potocznie używane jako określenie samych farb należących do tej skali. Przykładowo mówi się: “wydrukujemy to Pantone’ami”. I tak będę tu pisał, bo się przyzwyczaiłem, a przyzwyczajenie to druga natura człowieka i jak wiadomo natury rzeczy zmienić się nie da.

więcej »

Zapalniczki nie posiadają może za dużo przestrzeni, ale reklama na nich jest bardzo widoczna, wtedy kiedy potrzeba. Zapalniczka jest czymś osobistym. Jeśli wykonamy zapalniczkę solidnie i damy możliwość jej napełnienia to będzie kapitalnym gadżetem reklamowym.

więcej »

Pendrive z nadrukiem reklamowym to kolejny bardzo praktyczny gadżet. W czasach, gdzie technologia posunęła się do tego stopnia, że prawie każdy ma komputer bądź notebooka z internetem, ten gadżet będzie bardzo uznany oraz na czasie.

więcej »

Jeśli nie znasz tego typu powiedzenia jak "pogoda na reklamę" to teraz juz je znasz.Parasole reklamowe to wspaniałe rozwiązanie na deszczowe pochmurne dni. Reklama na parasolach jest znakomicie wyeksponowana podczas deszczu czy mżawki.

więcej »

Taki gadżet jak breloki to także bardzo często używany a także użyteczny artykuł promocyjny. Właściwie każdy z nas ma jakieś klucze, a one najlepiej czują się właśnie wraz z brelokiem. Klucze są bardzo często używane, zatem reklama na nich zapisuje się w pamięci dość szybko. Breloki są gadżetem uniwersalnym.

więcej »
 
CMYK, RGB, Pantone, proof, matchprint, cromalin… To terminy, którymi posługują się graficy w każdej redakcji. Warto wiedzieć, co oznaczają, by przygotowywanie naszego magazynu firmowego przebiegało sprawnie i bez kłopotów.
 
 
więcej »

Odzież reklamowa to koszulki, czapki, bluzy, kamizelki oraz inne elementy codziennej garderoby na których można z powodzeniem pokazać naszą reklamę. Odzież reklamowa posiada wiele walorów, w głównej mierze to duża ilość miejsca na którym da się coś nadrukować. Koszulki czy bluzy mogą być noszone przez pracowników korporacji w różnych miejscach i przez klientów. Jest to bardzo efektywna reklama.

więcej »

Fajne czapeczki z nadrukiem rozdawane latem klientom na targach to upominek, który bez wątpienia zapada w pamięć. Spełniamy profesjonalne oczekiwania reklamowe i tworzymy na czapeczkach nadruki techniką termo-transferu, aby utrwalić jakość materiału, a jednocześnie sprawić, że czapeczka będzie wyglądała na faktycznie markową, wykonaną przez ciebie. Regulowana objętość sprawia, że czapeczkę nałoży dosłownie każdy człowiek. Daszek jest dość elastyczny, spełnia modne oczekiwania. Oczywiście nasze czapeczki z nadrukiem posiadają perfekcyjny przepływ temperatury, dlatego nikt nie odczuwa dyskomfortu podczas noszenia. Potrafimy wdrożyć dowolną grafikę lub napis reklamowy. Oryginalna kolorystyka rzuca się w oczy, a to zapewnia pozytywny odbiór. Perfekcyjny, letni gadżet reklamowy dla firm w rozjazdach. Dzięki temu produktowi wszyscy cię zapamiętają.

więcej »

Najczęściej używana do oklejania witryn szklanych. Druk wielkoformatowy na folii OWV cechuje się dobrą widocznością od wewnątrz, natomiast z zewnątrz nie widać wnętrza lokalu. Folia stosowana również do oklejania szyb samochodów, autobusów itp. Folia OWV to perforowana, monomerowa folia PVC o charakterze samoprzylepnym, która stosowana jest do oklejania powierzchni ransparentnych. Jej najczęstsze zastosowanie to klejenie witryn sklepowych, elewacji szklanych, szyb samochodowych oraz szyb środków komunikacji miejskiej. 
solwent, eco-solwent, latex, sitodruk, o powierzchni dziurek od 40 do 50%. W praktyce oznacza to że, przewaźnie w 40% folia przepuszcza światło słoneczne. Efekt użycia foli OWV jest taki, że obserwator z zewnątrz widzi tylko grafikę reklamową, natomiast od wewnątrz pomieszczenie jest tylko lekko zaciemnione.

więcej »

Reklama nadrukowana na długopisach ma jedną ogromną zaletę - jest tania. Co więcej na długopisach możesz nadrukować wiele rozmaitych haseł reklamowych z logiem. Miejsca nie ma za dużo, ale właściwe rozplanowanie pozwoli na wykorzystanie go należycie.

więcej »

Grawerowanie laserowe to metoda znakowania wykorzystująca wiązkę laserową. Sterowana komputerowo wiązka promieni laserowych precyzyjnie usuwa materiał z powierzchni przedmiotu. Posiadamy lasery typu YAG i CO2, które pozwalają na wykonanie graweru na takich materiałach jak: metal, drewno, szkło, skóra, karton, tworzywa sztuczne, laminaty grawerskie i guma stemplarska. Z uwagi na komputerowe sterowanie wiązką lasera realne jest tworzenie nawet najbardziej skomplikowanych logotypów na artykułach podlegających znakowaniu. Nowoczesny laser sprawia, że cała seria artykułów, które mają być znakowane będzie wyróżniała się identyczną aplikacją. Grawerowanie to usuwanie zewnętrznej warstwy artykułu poddanego znakowaniu, dzięki czemu aplikowany wzór staje się wypukły, stając się jednocześnie wytrzymałym i odpornym na ścieranie. Zachowanie estetyki, dzięki brakowi konieczności bezpośredniego kontaktu urządzeń znakujących z danym artykułem. Nasze urządzenia wyróżniają się ogromną efektywnością, dzięki której o wiele łatwiejsze jest znakowanie większych ilości produktów w bardzo krótkim czasie.

więcej »

technika druku, w której formą drukową jest szablon nałożony na drobną siatkę tkaną, metalową lub wykonaną z włókien syntetycznych. Wykonanie odbitki polega na przetłaczaniu farby przez matrycę. Siatka sitodrukowa to prostokątna rama, zwykle aluminiowa, z napiętą na niej siatką (tradycyjnie z nici jedwabnych lub bawełnianych, współcześnie z nylonu, poliestru lub metalu) z szablonem. W druku grafik najczęściej stosowne siatki zawierają od 100 do 150 włókien na centymetr (oczko siatki ma wtedy średnicę od 40 do 34 mikrometrów)

więcej »

Jeżeli poszukujesz możliwości, dzięki którym zwiększysz rozpoznawalność swojej marki z pewnością trafisz na gadżety reklamowe. Tego typu gadżety to reklama, która umieszczona jest na wszelakiego typu artykułach promocyjnych, które postaram się opisać w dalszej części artykułu. Można na nich umieszczać logo korporacji, dane adresowe lub jakiś napis czy hasło. Gadżety reklamowe świetnie się nadają jako dodatek do promocji, nagroda w konkursie, lub też upominek dla stałych klientów. Gadżety można również rozdawać pracownikom przedsiębiorstwa. W artykule wymienię i opiszę kilka zazwyczaj spotykanych gadżetów reklamowych.

więcej »
następne >>
Katalog Produktów

 

 

 

 

Strony Internetowe

Aktualności

Google+