MariGraf Aktualności i branżowe artykuły znalezione w sieci

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

 

Naklejki na ścianę wycinamy metodą ploterową z samoprzylepnej folii matowej PCV. Folia jest dostępna w kolorach zgodnie z wzornikiem kolorystycznym folii. Folia odporna jest na działanie wody jak również soli, słabych kwasów, smarów. Naklejki pokryte są specjalnym papierem transferowym, który ułatwia przenoszenie całego wzoru na wybraną powierzchnię.

więcej »

 jedna z najstarszych technik drukarskich, która po dzień dzisiejszy daje chyba największe możliwości spośród dostępnych metod. Wzór przenoszony jest na powierzchnie za pomocą rakli oraz specjalnie naświetlonego sita (formy drukarskiej). Podobnie jak w przypadku tampodruku występują tu koszty przygotowali, a co się z wiąże - im wyższy nakład tym niższy koszt jednostkowy. Zalety: niski koszt przy wysokich nakładach, możliwość nadruku bardzo skomplikowanych wielokolorowych wzorów, duża powierzchnia nadruku, 
Wady: nieopłacalnych przy krótkich seriach, brak możliwości nadruku przejść tonalnych, wysokie koszty przy druku wielokolorowym, ograniczone zastosowanie przy powierzchniach, którre nie są płaskie Zastosowanie: odzież, tekstylia, kubki, materiały z PCV oraz skóry, parasole, ekotorby

więcej »

Dziś ROLL-UP to często produkt będący na stałym wyposażeniu w danej firmie. Atrakcyjna cena, szybka możliwość wymiany grafiki, a także łatwy w obsłudze system prezentacyjny sprawiają, że staje się on pożądanym atrybutem reklamowym. Dodatkowo do zalet należy zaliczyć niewielką wagę stojaka oraz odporność na uszkodzenia podczas transportu (dzięki aluminiowym elementom konstrukcji).

Roll-up charakteryzuje się stabilną konstrukcją, która została zachowana dzięki wykorzystaniu wytrzymałych materiałów. Cechuje ją nie tylko odporność, ale również estetyczny wygląd. W zestawie, otrzymują Państwo wydrukowaną grafikę reklamową, kasetę do montażu roll-upa z listwą zatrzaskową oraz torbę do przenoszenia i przechowywania systemu. 

Nowoczesny system reklamowy stosowany podczas spotkań promocyjnych, wystaw, konferencji, targów, Umożliwia wizualizację firmy, produktu skutecznie wspierając działania marketingowe, Niezawodna konstrukcja pozwala na łatwy transport i wielokrotne wykorzystanie, Elegancki, o nowoczesnym designie system jest nie tylko lekki, ale przede wszystkim łatwy w montażu.

więcej »

Twórcy reklam nie przepuszczą żadnej okazji, by skusić potencjalnego nabywcę rewelacyjnym ofertami, szokującymi cenami, propozycjami nie do odrzucenia. Czas przedświąteczny to dla branży reklamowej okres szczególny i to, bynajmniej, nie z tego samego powodu, co dla większości społeczeństwa. Reklamodawcy w czasie poprzedzającym Święta nastawiają się na bardzo dobrą sprzedaż usług. Wiadome jest, że potrzeba nie tylko większego asortymentu zakupów typowo spożywczych. Poszukiwane są także towary nadające się na prezent, a z tego typu zakupami zawsze wiąże się to z kłopotem. Twórcom reklam nie pozostaje zatem nic innego, jak wymyślenie najlepszych form zachęty do zakupu takiej, a nie innej rzeczy. W okresie świątecznym w sklepach zaczyna się o wiele szybciej niż standardowy czas oczekiwania na Boże Narodzenie. Choinki, lampki, anioły, gwiazdy betlejemskie i inne dekoracje możemy czasem zobaczyć już w połowie listopada. Powszechne stało się też wydawanie sklepowych gazetek ze świątecznymi okładkami i całym mnóstwem „rewelacyjnych i niepowtarzalnych okazji świątecznych”. Jest w czym wybierać, jest nad czym się zastanawiać. Rolą, a zarazem najistotniejszym zdaniem specjalistów od reklamy jest przekonanie potencjalnych nabywców do zakupu tego właśnie konkretnego towaru.

 

więcej »

Podstawowa Księga Znaku to manual - przede wszystkim opis budowy logo, jego pole ochronne, kolorystyka znaku, barwy firmowe, wersje znaku itp. Nieco szersza zawiera przykłady jak należy znak stosować oraz ewentualnie podstawowe projekty np. papeterii firmowej. Bardzo rozbudowana księga Corporate Identity zawiera szczegółowe opracowania oraz konkretne szablony lub projekty realizacyjne z użyciem logo i logotypu, stosowaniem kolorystyki firmowej czy dodatkowych elementów ozdobnych (www, samochody, reklama zewnętrzna itp). Zdarza się także, że opracowanie zawiera zaprojektowane systemy piktogramów oznakowania wewnętrznego i zewnętrznego, a nawet elementy architektury. Zasad w niej zawartych powinno się bezwzględnie przestrzegać dla dobra i jednorodnego wizerunku firmy. Poniżej przykład stron Księgi Znaku projektu Orli Dom.

Nie ma oczywiście obowiązku posiadania Księgi Znaku, jednak jej posiadanie i stosowanie bardzo ułatwia życie, pozwala łatwo weryfikować nowo wykonywane elementy identyfikacji, pod kątem ich zgodności z wytycznymi. Przy rozbudowanych opracowaniach mamy również komfort jaki daje gotowe rozwiązanie zawarte w księdze, tak co do wyglądu danego elementu w postaci gotowego projektu lub szablonu do zastosowaniadaje. Tak szczegółowo opracowana księga zapewnia też przewagę konkurencyjną, a także nobilituje w kręgach biznesowych. W oparciu o Księgę łatwo stosować znak w sposób jednorodny i prawidłowy, zweryfikować wykonane projekty czy druki.

W najprostszym wydaniu Podstawowej Księgi Znaku obejmuje 7 kart-tematów z elementami podstawowymi oraz 3 karty przykładów stosowania logo - opisane projekty realizacyjne tak zwanej papeterii firmowej: wizytówka, blankiet listowy i koperty. Napisałem "kart-tematów" bo prezentowany przykład księgi prezentuje jeden temat na jednej karcie, w rzeczywistości każdy temat może mieć większą liczbę kart, np. specyfikacja koloru znaku i jego kolorów alternatywnych, w jakich może występować, lub karty znaku z odmianami logotypów itp. Poszczególne karty-tematy zawierają opis budowy logo lub logotypu, pole ochronne wokół logo, logo na siatce, warianty logotypu, wersje mono i achromatyczne, zalecane odmiany i wielkosci, przykłady prawidłowej (czasem także nieprawidłowej) formy logo, kolorystykę znaku, zalecane tła, zestaw znaków firmowego kroju pisma /font/.

więcej »

W dobie cyfrowych rozwiązań, standardowe, popularne w zeszłym wieku albumy ze zdjęciami zostały zastąpione.. folderami w komputerze. Robiąc tysiące zdjęć na wakacjach, ciężko nam było usiąść by wybrać tylko kilka, a następnie udać się do fotografa, aby je wydrukować. Na szczęście powstała nowa alternatywa – nie wymaga wychodzenia z domu, prezentuje się lepiej od albumów i również na lata zachowuje najpiękniejsze wspomnienia!

Fotoksiążki nie są gorącą nowością, a raczej produktem, który przez ostatnie lata zdobywał uznanie i zaufanie tradycjonalistów. Bo przecież sama idea książki ze zdjęciami nie może równać się do starych albumów, które tworzyło się po każdej wycieczce czy uroczystości rodzinnej.

Drukowane fotoksiążki jednak nieco różnią się od albumu – ich całe strony są drukowane od podstaw, dlatego możemy bawić się ich projektem: tłem – dodając inne zdjęcie, zamieszczać ramki, różne elementy, podpisy, daty i wiele innych, kreatywnych rozwiązań.

więcej »

Identyfikacja wizualna to następujące elementy:

– symbol firmy – może to być logo,
– kolory firmowe,
– typografie,
– firmowe materiały drukowane (papier, koperty, dokumenty itp.),
– stemple – materiały reklamowe,
– identyfikatory pracowników,
– materiały drukowane do celów public relations,
– środki transportu,
-wystrój stoisk targowych,
-ubiór pracowników,
-wnętrze biura, sklepu,
-tabliczki informacyjne, szyldy reklamowe,
-strona internetowa i kanały social media,
-opakowania.

więcej »

Wizytówka – obecnie nikt nie wyobraża sobie, żeby na spotkanie biznesowe jej nie zabrać. Towarzyszy nam w różnych chwilach – na konferencjach, spotkaniach czy domykaniu umów. Zwykły prostokątny kartonik, ale skąd on się właściwie wziął?

Może to być dla Was szok, ale wizytówka ma bardzo długą historię sięgającą.. XV wieku! Co prawda wówczas nie miała takiego wyglądu jak obecnie, ale zaraz do tego przejdziemy. Pierwsza wizytówka powstała w kraju, w którym wynaleziono papier – w Chinach. To urzędnicy byli pierwszymi osobami, które mogły się pochwalić swoim „business card”. Powstał również odpowiedni dekret nakazujący posiadanie wizytówki na czerpanym papierze. Znajdowała się na nim informacja o imieniu i nazwisku oraz zajmowanej pozycji.

Również Francja polubiła wizytówki jeszcze w czasach Ludwika XIV, ale to w Niemczech odnaleziono pierwszą drukowaną z XVIII wieku. Na dobre umocniły swoją pozycję dopiero w XIX wieku – ale była to forma reklamowa.

Obecnie wizytówki przyjmują różne kształty, nie na każdej znajdziemy te same informacje. Jednak nie zmieniła się idea. Wizytówki nadal przedstawiają nas i nasze stanowisko!

więcej »

Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do wypełnienia tekstem próbnej książki. Pięć wieków później zaczął być używany przemyśle elektronicznym, pozostając praktycznie niezmienionym. Spopularyzował się w latach 60. XX w. wraz z publikacją arkuszy Letrasetu, zawierających fragmenty Lorem Ipsum, a ostatnio z zawierającym różne wersje Lorem Ipsum oprogramowaniem przeznaczonym do realizacji druków na komputerach osobistych, jak Aldus PageMaker 

Ogólnie znana teza głosi, iż użytkownika może rozpraszać zrozumiała zawartość strony, kiedy ten chce zobaczyć sam jej wygląd. Jedną z mocnych stron używania Lorem Ipsum jest to, że ma wiele różnych „kombinacji” zdań, słów i akapitów, w przeciwieństwie do zwykłego: „tekst, tekst, tekst”, sprawiającego, że wygląda to „zbyt czytelnie” po polsku. Wielu webmasterów i designerów używa Lorem Ipsum jako domyślnego modelu tekstu i wpisanie w internetowej wyszukiwarce ‘lorem ipsum’ spowoduje znalezienie bardzo wielu stron, które wciąż są w budowie. Wiele wersji tekstu ewoluowało i zmieniało się przez lata, czasem przez przypadek, czasem specjalnie (humorystyczne wstawki itd). 

W przeciwieństwie do rozpowszechnionych opinii, Lorem Ipsum nie jest tylko przypadkowym tekstem. Ma ono korzenie w klasycznej łacińskiej literaturze z 45 roku przed Chrystusem, czyli ponad 2000 lat temu! Richard McClintock, wykładowca łaciny na uniwersytecie Hampden-Sydney w Virginii, przyjrzał się uważniej jednemu z najbardziej niejasnych słów w Lorem Ipsum – consectetur – i po wielu poszukiwaniach odnalazł niezaprzeczalne źródło: Lorem Ipsum pochodzi z fragmentów (1.10.32 i 1.10.33) „de Finibus Bonorum et Malorum”, czyli „O granicy dobra i zła”, napisanej właśnie w 45 p.n.e. przez Cycerona. Jest to bardzo popularna w czasach renesansu rozprawa na temat etyki. Pierwszy wiersz Lorem Ipsum, „Lorem ipsum dolor sit amet...” pochodzi właśnie z sekcji 1.10.32.

więcej »

Auto-magnesy łatwo demontować, co pozwala na szybkie i łatwe przekształcanie pojazdu firmowego w samochód cywilny. Możliwe jest także zamówienie kilku projektów reklam i używanie ich wedle potrzeby – np. maż prowadzi usługi budowlane, a żona gabinet kosmetyczny i zależnie kto i do jakiego klienta jedzie może „ubrać” samochód stosownie do potrzeb we właściwe naklejki magnetyczne.

Dostępne są także zadrukowane magnesy odblaskowe. Taka reklama jest bardzo dobrze widoczna w nocy świecąc odbitym światłem reflektorów innych aut. Białą odblaskową folię możemy zadrukować w pełnym kolorze w jakości foto dowolną grafiką reklamową!

Magnesy drukowane są w jakości fotograficznej za pomocą ploterów eko-solventowych przy użyciu markowych materiałów (Avery, Oracal). Możesz dostarczyć swój własny projekt graficzny, zdjęcie, rysunek, ewentualnie możesz podesłać logo i treść, a grafik zajmie się szybkim opracowaniem projektu graficznego wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie w projektowaniu skutecznych reklam.

Naklejki magnetyczne o grubości 0,4 mm są solidne, a jednocześnie na tyle elastyczne, że dopasowują się do kształtów auta – np. przetłoczeń na drzwiach czy klapie bagażnika. Dla większych wymiarów dostępne są także podłoża magnetyczne o grubości 0,6 mm, które mają większą siłę przyciągania do powierzchni blachy.

Auto-magnesy to nowoczesna forma reklamy. Pozwala przekształcić dowolny pojazd – Twój lub pojazdy Twoich znajomych i rodziny – w mobilny nośnik reklamowy. Ich forma pozwala na zawarcie najważniejszych informacji – bez przesytu jaki można często spotkać na oklejonych w całości auta.Magnesy są trwałe – warstwa nadruku pokryta jest grubym laminatem a przy tym stosunkowo tanie.

więcej »

Roll Up, Rollup, Roll-up, Rollstand, czy inaczej rolowany stojak reklamowy dzięki, któremu w bardzo łatwy i przystępny sposób możemy zaoferować potencjalnemu klientowi usługę lub produkt. Oferujemy rollup-y estetyczne, wytrzymałe, łatwe i szybkie w montażu i demontażu oraz wygodne w transporcie. Rollup-y, które znajdują się w naszej ofercie możemy dostosować do indywidualnych potrzeb: różne formaty oraz różne standardy wykończenia. 

więcej »

Producenci kalendarzy rozpieszczają nas bogactwem wyboru dzięki czemu każdy dopasuje rodzaj do wymagań i preferencji. Dla osób pragnących połączyć użyteczność z funkcjami ozdobnymi warto zdecydować się na zakup kalendarzy ściennych. Plakatowe prezentujące ilustracje, zdjęcia wraz z kalendarium czy wieloplanszowe dzięki bogatej oprawie graficznej nie tylko pomogą w zarządzaniu czasem, ale również uatrakcyjnią pomieszczenie w którym zawisną. Warto wyróżnić tu kalendarze trójdzielne bardzo lubiane i cenione między innymi w biurach, ale również gabinetach domowych, w związku z wysoką funkcjonalnością i wyjątkową formą graficzną. Warte uwagi są również kalendarze książkowe, biuwary, biurowe, organizery i terminarze. Każdy rodzaj, poza podstawową funkcją czyli kontrolowaniem czasu, zazwyczaj posiada szczególną oprawę pozwalającą odczuwać przyjemność wynikającą z obcowania.

więcej »

Nie bez powodu puzzle reklamowe podbijają współczesny rynek działań marketingowych. Wywołują pozytywne skojarzenia i niemal każdy uwielbia je układać. Przewagę na innymi formami promocji zapewnia puzzlom reklamowym wyjątkowa trwałość, estetyka oraz atrakcyjność przekazu. Puzzle reklamowe posiadają dużą powierzchnię reklamową, która może być zaaranżowana w dowolny sposób w zależności od wybranego formatu oraz rodzaju opakowania. Doskonale kreują wizerunek każdej chwili, skutecznie skupiając wzrok odbiorcy na Twoim przekazie reklamowym.

więcej »

Święta to idealny czas, by wzmacniać relacje biznesowe. Jesteśmy ludźmi i każdy szczery prezent Nas cieszy. Przyzwyczailiśmy się już do dawania prezentów na Święta Bożego Narodzenia, a czy na Święta Wielkanocne jest to równie popularne zjawisko?
Z naszych obserwacji wynika, że duże firmy równie dużo inwestują w Klienta, natomiast mniejsze podmioty zdecydowanie rzadziej.

Dlaczego? Trudno jednoznacznie powiedzieć, ale często spotykamy stwierdzenie, że te święta są kojarzone bardziej rodzinnie niż biznesowo. Najwyższy czas to zmienić! W sklepach detalicznych można znaleźć szeroki wachlarz produktów związanych z Wielkanocą. A co można zaproponować na Wielkanoc w biznesie?

Wielkanocne słodycze reklamowe z logo

Każde święta to złoty czas dla producentów słodyczy reklamowych. Na Wielkanoc również prześcigają się w pomysłach, co można zaproponować Klientom. Często wykorzystywane są znane i lubiane symbole – jajka, zajączki i kurczaczki.

Od najdrobniejszych słodkości, czyli lizaków reklamowych, przez czekoladowe jajka, aż po eksluzywne bombonierki. Jemy oczyma, więc nie tylko same produkty są ładne, ale i opakowania.
Najważniejsze jednak jest to, żeby SMAKOWAŁY :-)

więcej »

Nie ma na świecie osoby, która nie wiedziałaby czym jest czcionka. Czcionką posługujemy się od niepamiętnych czasów. Któż  z nas nie słyszał o Gutenbergu i pracach  nad wynalezieniem ruchomej czcionki, lecz to nie on jest ojcem druku. Już w  VIII w. na  Dalekim Wschodzie  powstał najstarszy drukowany tekst na świecie, buddyjski zwój z zaklęciami, datowany na 704-751 rok.

Wróćmy jednak do czasów współczesnych. Żyjemy w erze ogromnego rozwoju technologicznego. To on wpłynął na wprowadzenie nowych rozwiązań w drukarniach. W chwili wprowadzenia komputerów do poligrafii wiekowe czcionki zostały zastąpione fontami. Font to krój pisma przeznaczonego dla komputera lub drukarki o określonym kształcie, rozmiarze i atrybucie (np. pismo pogrubione lub pochylone).

Drukarnie przed przystąpieniem do  wszelkich prac związanych z wydrukami, żądają zamiany fontów na krzywe (niektórzy, mniej zorientowani w terminologii mówią zamiana czcionek na krzywe). Każdy z nas słysząc te żądanie uśmiechnie się z niedowierzaniem, ale to nie żart.

Załóżmy, że tworzymy jakiś tekst w komputerze. W edytorze tekstu widzimy piękne zdania urozmaicone gustownym fontem. W praktyce posługujemy się całym szeregiem fontów. Przeglądając  zasoby Microsoft Word możemy wybierać pomiędzy Arialem, Calibri, Timesem, Cambrią, Verdeną  i wieloma innymi.

Komputer jest maszyną, którą sterują określone programy. W systemie Windows fonty umieszczane są najczęściej w katalogu C:\Windows\Fonts. Możemy to łatwo sprawdzić, przeglądając zasoby naszego komputera. W zależności od rodzaju fontu, w programie zostaje zainstalowany jeden lub więcej plików.

Font, podobnie jak program komputerowy, jest objęty umową licencyjną. Bywa on dostarczany wraz z edytorem tekstu np. z wspomnianym wyżej Windowsem. Wiele fontów udostępnianych jest także bezpłatnie, głównie na witrynach poświęconych dodatkom i skryptom do stron www i blogów. Jeżeli nie chcemy ponosić kosztownych wydatków, możemy także zaopatrzyć się w darmowy edytor tekstu z kilkoma niezbędnymi fontami. Jeśli jednak trudnimy się grafiką, naprawdę warto zainwestować w profesjonalne fonty.

Skoro już zaopatrzyliśmy się w odpowiedni font, możemy stworzoną przy jego pomocy pracę zapisaną np. w Corelu przesłać do druku. Tutaj z kolei może czekać na nas niemiła niespodzianka. Jeżeli drukarnia nie posiada licencji na dany font, może on zostać podmieniony na inny. Ponieważ każdy font ma inne parametry więc przy takiej zamianie tekst się rozsypie. Według prawa, drukarz zaopatrując się w ten font na który nie posiada licencji, staje się automatycznie piratem. Jak zatem wybrnąć z tej kłopotliwej sytuacji?

Aby uniknąć problemów, wystarczy dokonać drobnych poprawek. Otóż w programie graficznym (np. we wspomnianym wcześniej Corelu)  możemy dokonać zamiany tekstu na krzywe. Wówczas tekst zmienia się w matematyczny zapis ułożenia krzywych i mamy wtedy pewność, że na każdym komputerze nasz projekt będzie wyglądał tak samo a co najważniejsze również po wydrukowaniu.

Zamiana tekstu na krzywe przed wysłaniem do drukarni jest ważnym elementem przygotowywania pracy do druku.

więcej »
następne >>
Katalog Produktów

 

 

 

 

Strony Internetowe

Aktualności

Google+